October 21, 2022

Zichtbaarheid online optimaliseren

Een verpakking vertelt het verhaal van jouw merk en product. Via de verpakking communiceer je waar het merk voor staat en wat consumenten van het product kunnen verwachten. De verpakking draagt bij aan de merkbeleving van consumenten en is een essentieel onderdeel van de merkcommunicatie.

De uitstraling van het product is niet alleen in de fysieke winkels van belang. Tegenwoordig is online winkelen niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Het aantal consumenten dat ook online boodschappen doet blijft groeien. Consumenten gebruiken het online boodschappen doen niet alleen voor bestellen, maar ook vooral om te kijken wat de aanbiedingen zijn, boodschappenlijstjes te maken of informatie van een product op te zoeken.

Packshots

Voor de communicatie online zijn productafbeeldingen een absolute must. Maar liefst 93% van de consumenten geeft aan dat de productafbeelding essentieel is voor hun uiteindelijke aankoopbeslissing. Een packshot kan gemaakt worden door het bestaande product te fotograferen, een 3D render te maken of een combinatie te gebruiken van fotografie en digitaal artwork. De productafbeelding moet voldoen aan de GS1 eisen. Door te voldoen aan de GS1-eisen weet je dat de afbeelding bij elk gewenst verkoopplatform gebruikt kan worden.

Mobile Ready Hero Images

Een relatief nieuwe vorm van productafbeeldingen zijn de Mobile Ready Hero Images, ofwel Hero’s in het kort. Dit zijn geoptimaliseerde packshots voor kleine schermen, zoals mobiel en tablet. Bepaalde merkelementen of productkenmerken kunnen worden uitvergroot, zodat ze ook op klein scherm goed zichtbaar zijn. Door het weghalen van extra elementen zorg je ervoor dat consumenten in één oogopslag zien om welk merk, product, smaak en hoeveelheid het gaat.

Volkers kan je helpen bij de creatie van packshots en hero’s volgens GS1 richtlijnen. Zo voegen wij waarde toe aan jouw verhaal online.

Lees hier meer over onze studiowerkzaamheden.

Neem contact op

Recente updates

Nieuw, nieuwer nieuws

15/11/2021

FLEXO DRUKVORMEN

Woensdag 10 november was weer een feestelijke dag in de samenwerking tussen Trioworld Flexoplast en Volkers. Op deze dag werden...

Lees meer
Lees meer

20/12/2021

FLEXO DRUKVORMEN

Het Van Gogh Museum en CêlaVíta zijn een partnerschap aangegaan om ‘de nieuwe generatie aardappeleters’ te inspireren en verbinden. De samenwerking is...

Lees meer
Lees meer

10/11/2021

FLEXO DRUKVORMEN

De viering van het 40-jarig bestaan van de EFTA-Benelux valt samen met de vierde editie van de EFTA-Benelux Flexo Awards....

Lees meer
Lees meer

10/12/2021

FLEXO DRUKVORMEN

Hoe de feestdagen er dit jaar ook uitzien, Jumbo zorgt ervoor dat deze Kerst in ieder geval thuis weer helemaal...

Lees meer
Lees meer

17/5/2022

FLEXO DRUKVORMEN

Krapte aan grondstoffen en forse prijsstijgingen De levensmiddelenindustrie kampt met schaarste en hoge prijzen van grondstoffen zoals o.a. koffie, granen, s...

Lees meer
Lees meer

7/1/2022

FLEXO DRUKVORMEN

In Nederland worden per jaar 2 miljard blikjes verkocht. Hiervan belanden er zo’n 150 miljoen in het milieu. Vanwege de...

Lees meer
Lees meer

31/1/2023

FLEXO DRUKVORMEN

Bedrijven in de voedingssector krijgen vaker de vraag om te garanderen dat hun producten op een sociaal en milieuvriendelijke manier...

Lees meer
Lees meer

14/7/2022

FLEXO DRUKVORMEN

De overheid heeft een vervolg gegeven aan het Akkoord Verbetering Productsamenstelling. Sinds 2022 geldt de nieuwe Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV)...

Lees meer
Lees meer

1/7/2022

FLEXO DRUKVORMEN

Nieuwe wettelijke regels per 1 juli 2022 Voor de consument moet het duidelijker worden welk soort brood er echt in...

Lees meer
Lees meer

2/2/2023

FLEXO DRUKVORMEN

Begin 2023 heeft V-label aangekondigd dat het vegetarisch en vegan logo wordt aangepast.

Lees meer
Lees meer

23/2/2023

FLEXO DRUKVORMEN

Een barcode op een product biedt voordelen voor de fabrikant, verkoper en consument. En toch wordt deze vervangen.

Lees meer
Lees meer

5/10/2023

FLEXO DRUKVORMEN

Vertellen over de kracht van ons familiebedrijf, op hét kennisplatform voor de verpakkende industrie. Daar zeggen wij natuurlijk geen nee...

Lees meer
Lees meer

7/3/2023

FLEXO DRUKVORMEN

Namens de branchevereniging KVGO kwam Dick Naafs mij persoonlijk feliciteren met mijn 25 jaar lidmaatschap.

Lees meer
Lees meer

21/3/2023

FLEXO DRUKVORMEN

De consumentenvraag in de detailhandel van voedingsmiddelen is de afgelopen jaren sterk veranderd. In plaats van alleen maar te letten...

Lees meer
Lees meer

6/10/2023

FLEXO DRUKVORMEN

Met trots kondigen wij de opening aan van onze nieuwe vestiging in Rotterdam! Deze uitbreiding markeert een belangrijke mijlpaal in...

Lees meer
Lees meer

7/10/2023

FLEXO DRUKVORMEN

Volkers is verheugd om Arla te verwelkomen als hun nieuwste klant en strategische partner. Arla, een toonaangevend zuivelbedrijf, heeft Volkers...

Lees meer
Lees meer

8/10/2023

FLEXO DRUKVORMEN

Je kunt er niet meer omheen, Nutri-Score. Vanaf 1 januari 2024 wordt de Nutri-Score ingevoerd als wettelijk aangewezen voedselkeuze logo...

Lees meer
Lees meer

30/1/2025

FLEXO DRUKVORMEN

Wat staat ons te wachten in 2025? Wij delen de vijf belangrijkste trends die de verpakkingsindustrie gaan vormgeven.

Lees meer
Lees meer