Naar de content
14 juli 2022

Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV)

De overheid heeft een vervolg gegeven aan het Akkoord Verbetering Productsamenstelling.
Sinds 2022 geldt de nieuwe Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV).

Met deze aanpak moet het voor de consument makkelijker worden om te kiezen voor gezonde voeding. En om ervoor te zorgen dat minder mensen te zwaar zijn of worden en hierdoor chronische ziekten ontwikkelen.

De voedingsmiddelenindustrie heeft al stappen gemaakt. Belangrijk aandachtspunt blijft het verder reduceren van zout, suiker en verzadigd vet in producten.

Met de NAPV stelt de overheid nieuwe eisen aan producten. Aan de hand hiervan verbeteren levensmiddelenproducenten de samenstelling van de producten. De keuze voor producten met minder zout, suiker en verzadigd vet genieten de voorkeur.

Heb je een product verbeterd en heeft het een nieuwe samenstelling gekregen? Dan is het wijzigen van de informatie op de verpakking door onze studio eenvoudig en snel georganiseerd.

Recente updates

Bekijk ook eens

21 maart 2023

Consumententrends in de food detailhandel zorgen voor verandering

De consumentenvraag in de detailhandel van voedingsmiddelen is de afgelopen jaren sterk veranderd. In plaats van alleen maar te letten...

7 maart 2023

25 jaar lidmaatschap

Namens de branchevereniging KVGO kwam Dick Naafs mij persoonlijk feliciteren met mijn 25 jaar lidmaatschap.

23 februari 2023

De bekende streepjescode gaat verdwijnen

Een barcode op een product biedt voordelen voor de fabrikant, verkoper en consument. En toch wordt deze vervangen.

Vertel en verpak het met Volkers

Wat is het verhaal van jouw merk?