Naar de content
14 juli 2022

Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV)

De overheid heeft een vervolg gegeven aan het Akkoord Verbetering Productsamenstelling.
Sinds 2022 geldt de nieuwe Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV).

Met deze aanpak moet het voor de consument makkelijker worden om te kiezen voor gezonde voeding. En om ervoor te zorgen dat minder mensen te zwaar zijn of worden en hierdoor chronische ziekten ontwikkelen.

De voedingsmiddelenindustrie heeft al stappen gemaakt. Belangrijk aandachtspunt blijft het verder reduceren van zout, suiker en verzadigd vet in producten.

Met de NAPV stelt de overheid nieuwe eisen aan producten. Aan de hand hiervan verbeteren levensmiddelenproducenten de samenstelling van de producten. De keuze voor producten met minder zout, suiker en verzadigd vet genieten de voorkeur.

Heb je een product verbeterd en heeft het een nieuwe samenstelling gekregen? Dan is het wijzigen van de informatie op de verpakking door onze studio eenvoudig en snel georganiseerd.

Recente updates

Bekijk ook eens

1 juli 2022

Nieuwe regels voor brood

Nieuwe wettelijke regels per 1 juli 2022 Voor de consument moet het duidelijker worden welk soort brood er echt in...

17 mei 2022

Krapte aan grondstoffen vereist aanpassen van verpakkingen

Krapte aan grondstoffen en forse prijsstijgingen De levensmiddelenindustrie kampt met schaarste en hoge prijzen van grondstoffen zoals o.a. koffie, granen, suiker...

7 januari 2022

Statiegeld op blik vanaf 31 december 2022

In Nederland worden per jaar 2 miljard blikjes verkocht. Hiervan belanden er zo’n 150 miljoen in het milieu. Vanwege de...

Vertel en verpak het met Volkers

Wat is het verhaal van jouw merk?