Naar de content

The proof is in the people

Over ons

Volkers is een familiebedrijf dat zich al sinds 1925 als Design to Print/Publish specialist in de verpakkingswereld van zowel designers, drukkers en e-commerce beweegt. De voorspelbaarheid van kwaliteit van de verpakking en een consistente herkenbaarheid van het merk staan centraal in het dienstenpakket, waarvan de eigen studio vanaf dag 1 onderdeel uitmaakt. Op basis van deze opgebouwde expertise zijn we uitgegroeid tot een gerenommeerde kennis-, keten- en samenwerkingspartner voor drukkerijen, Retailers, A-merken en PL-fabrikanten.

Succesverhalen verpakken

De ambitie

Onze ambitie is om merken te laten stralen in het fysieke en online schap. Om die ambitie en pixel perfect verpakkingen mogelijk te maken vervullen wij als proactieve partner de functie van brug tussen designers en drukkers. Het doel is om de verwachtingen van opdrachtgevers continu te overtreffen met tot de verbeelding sprekende verpakkingen en gestroomlijnde processen. Zo weet je vooraf dat het aan het eind van de rit gewoon goed komt. Op tijd én tegen de juiste kwaliteit. Hoe wij dat doen? Ontdek onze diensten.

Onze mensen

Maak kennis met de gezichten van Volkers

Vertrouwd. Vooruit. Volkers.

De toekomst

Als (h)echt familiebedrijf denken wij vanuit generaties en is continuïteit voor ons belangrijker dan de waan van de dag. Kortom; wat kan ons beleid vandaag toevoegen aan de wereld van morgen? Vanuit dat bewustzijn zijn we actief betrokken bij The Hunger Project. Naast die maatschappelijke betrokkenheid kijken we ook wat we met behulp van innovatie kunnen doen aan duurzaamheid. Door het verpakkingsproces meer en meer te automatiseren, verpakkingen te digitaliseren (proofing & packshots) en zo faalkosten in de keten te minimaliseren wordt de druk op het milieu gereduceerd.

Vertellers en vertalers van verpakkingsverhalen

The proof is in the package

Wij helpen jou met het versterken van de merkuitstraling in jouw verpakking. Maar ook om veranderingen van die verpakkingen vertrouwd te maken. Omdat vooruitgang en vooroplopen in de branche om flexibiliteit en wendbaarheid vraagt, werken we proactief samen op het snijvlak waar lithografie en executie elkaar ontmoeten. Samen zijn we de vertellers en verbinders van verpakkingsverhalen. Samen, met vertrouwde technieken, vooruitstrevende tools én met elkaar.

Het fundament van 100 jaar Volkers

Swipe door onze geschiedenis

1925

In 1925 begon Henk Volkers, de grootvader van de huidige directeur-eigenaar Rick, een clichéfabriek in Utrecht, genaamd Photogravure.

1943

Volkers maakt cliché voor het gedicht De achttien dooden van Jan Campert. ‘De achttien dooden’ is een gedicht van Jan Campert (1902-1943), dat hij schreef naar aanleiding van de executie van 15 Geuzen en 3 Februaristakers.

1950

Photogravure bestaat 25 jaar

1963

Aankoop van de Amsterdamse clichéfabriek Van Leer. Paul, zoon van Henk Volkers, ging het bedrijf Photogravure / Van Leer leiden.

1970

Met Koningsveld Leiden en de Reproductiecompagnie Rotterdam vormde Paul Volkers de basis van wat in de jaren 70 het grootste reproconcern van Nederland zou worden: Neroc.

1999

Rick Volkers (zoon van Paul Volkers) scheidde zich in 1999 af van Neroc en ging zelfstandig verder. Inmiddels voor zowel drukkers als fabrikanten en retailers. Wie de flexografie beheerst, kan ook kwaliteit leveren op meer gestandaardiseerde technieken als diepdruk en offset.

2000

Photogravure bestaat 75 jaar

2001

Rick Volkers wordt Grafimedia ondernemer van het jaar

2004

Na de verzelfstandiging in 1999 wordt nu ook de naam Neroc Packaging vervangen door Volkers.

2006

Nominatie Gouden Z voor Innovatie. De Gouden Z is de hoogste erkenning in de Nederlandse grafimedia-industrie. De FLAG (Fits Like A Glove) is genomineerd als beste innovatie 2006. Het is een ronde flexo drukvorm van dun polymeer die digitaal wordt belicht.

2007

Winnaar Internationale Grand Prix Cyrel® 2007. Tijdens de uitreiking van de internationale DuPont Grand Prix Cyrel® 2007 zijn aan Volkers vier prijzen toegekend. Zowel in de categorie “Continuous Print” als in de categorie “Conversion Gravure/Offset to Flexo” vielen twee bedrukkingen in de prijzen.

2015

Volkers bestaat 90 jaar!

2017

Overname van Reliëf, een prepressbedrijf uit Putten. De overname van Reliëf past geheel in de groeistrategie van Volkers, hiermee breidt Volkers zijn productiemogelijkheden verder uit.

2019

Lancering Artwork Connect

2022

Start samenwerking World of Content en Artwork Connect.

2022

Lancering Volkers nieuwe stijl!

Vertel ons jouw verhaal

Wat is het verhaal van jouw verpakking?