Naar de content
17 mei 2022

Krapte aan grondstoffen vereist aanpassen van verpakkingen

Krapte aan grondstoffen en forse prijsstijgingen 
De levensmiddelenindustrie kampt met schaarste en hoge prijzen van grondstoffen zoals o.a. koffie, granen, suiker en plantaardige oliën. Hierdoor is het maken van producten met de gebruikelijke grondstoffen steeds ingewikkelder en heeft dit gevolgen voor gemaakte prijsafspraken.

Alternatief zonnebloemolie op verpakkingen

Door de oorlog in de Oekraïne zal de beschikbaarheid van zonnebloemolie naar verwachting sterk teruglopen. Verwerkers en gebruikers van zonnebloemolie in de levensmiddelenindustrie zoeken naar alternatieven zoals lijnzaad-, raapzaad- of palmolie.

Wat het juiste alternatief is hangt af van het product waarin het wordt verwerkt.

Wijziging declaratie verpakking

Als er geen zonnebloemolie meer wordt gebruikt in een product zal de verpakking moeten worden aangepast omdat de ingrediënten en de voedingswaarde anders worden.

De wijziging kan van tijdelijke aard zijn of voor een langere periode. Volkers kan je snel en efficiënt helpen met het aanpassen van je verpakking. Bijvoorbeeld met het opmaken van een etiket of het plaatsen van de juiste informatie op een verpakking.

Met het oog op de situatie in de Oekraïne hopen wij dat dit slechts van tijdelijke aard is.

Recente updates

Bekijk ook eens

Nutri-Score webinar Volkers

8 oktober 2023

Nutri-Score webinar

Je kunt er niet meer omheen, Nutri-Score. Vanaf 1 januari 2024 wordt de Nutri-Score ingevoerd als wettelijk aangewezen voedselkeuze logo...

Arla x Volkers samenwerking welkom

8 oktober 2023

Welkom Arla

Volkers is verheugd om Arla te verwelkomen als hun nieuwste klant en strategische partner. Arla, een toonaangevend zuivelbedrijf, heeft Volkers...

Nieuw kantoor Volkers Rotterdam

8 oktober 2023

Nieuwe vestiging in Rotterdam! 

Met trots kondigen wij de opening aan van onze nieuwe vestiging in Rotterdam! Deze uitbreiding markeert een belangrijke mijlpaal in...

Vertel en verpak het met Volkers

Wat is het verhaal van jouw merk?