July 14, 2022

Nationale aanpak productverbetering (NAPV)

De overheid heeft een vervolg gegeven aan het Akkoord Verbetering Productsamenstelling.
Sinds 2022 geldt de nieuwe Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV).

Met deze aanpak moet het voor de consument makkelijker worden om te kiezen voor gezonde voeding. En om ervoor te zorgen dat minder mensen te zwaar zijn of worden en hierdoor chronische ziekten ontwikkelen.

De voedingsmiddelenindustrie heeft al stappen gemaakt. Belangrijk aandachtspunt blijft het verder reduceren van zout, suiker en verzadigd vet in producten.

Met de NAPV stelt de overheid nieuwe eisen aan producten. Aan de hand hiervan verbeteren levensmiddelenproducenten de samenstelling van de producten. De keuze voor producten met minder zout, suiker en verzadigd vet genieten de voorkeur.

Heb je een product verbeterd en heeft het een nieuwe samenstelling gekregen? Dan is het wijzigen van de informatie op de verpakking door onze studio eenvoudig en snel georganiseerd.

Neem contact op

Recente updates

Nieuw, nieuwer nieuws

8/10/2023

FLEXO DRUKVORMEN

There's no getting around it anymore, Nutri-Score. From 1 January 2024, the Nutri-Score will be introduced as a legally designated food choice logo...

Lees meer
Lees meer

7/3/2023

FLEXO DRUKVORMEN

On behalf of the KVGO trade association, Dick Naafs came to personally congratulate me on my 25 years of membership.

Lees meer
Lees meer

6/10/2023

FLEXO DRUKVORMEN

We are proud to announce the opening of our new office in Rotterdam! This expansion marks an important milestone in...

Lees meer
Lees meer

7/10/2023

FLEXO DRUKVORMEN

Volkers is excited to welcome Arla as their newest customer and strategic partner. Arla, a leading dairy company, has created Volkers...

Lees meer
Lees meer

21/3/2023

FLEXO DRUKVORMEN

Consumer demand in the food retail sector has changed significantly in recent years. Instead of just paying attention...

Lees meer
Lees meer

20/12/2021

FLEXO DRUKVORMEN

The Van Gogh Museum and CêlaVíta have partnered to inspire and connect 'the next generation of potato eaters'. The collaboration is...

Lees meer
Lees meer

5/10/2023

FLEXO DRUKVORMEN

Talk about the strength of our family business, on the knowledge platform for the packaging industry. Of course, we don't say no there...

Lees meer
Lees meer

21/10/2022

FLEXO DRUKVORMEN

Packaging tells the story of your brand and product. Through the packaging, you communicate what the brand stands for...

Lees meer
Lees meer

23/2/2023

FLEXO DRUKVORMEN

A barcode on a product offers advantages for the manufacturer, seller and consumer. And yet, it is being replaced.

Lees meer
Lees meer

31/1/2023

FLEXO DRUKVORMEN

Companies in the food sector are often asked to guarantee that their products are socially and environmentally friendly...

Lees meer
Lees meer

2/2/2023

FLEXO DRUKVORMEN

At the beginning of 2023, V-label announced that the vegetarian and vegan logo will be updated.

Lees meer
Lees meer

1/7/2022

FLEXO DRUKVORMEN

New legal rules as of 1 July 2022 For consumers, it should become clearer what type of bread is really in...

Lees meer
Lees meer

7/1/2022

FLEXO DRUKVORMEN

In the Netherlands, 2 billion cans are sold per year. Of these, around 150 million end up in the environment. Because of the...

Lees meer
Lees meer

10/12/2021

FLEXO DRUKVORMEN

Whatever the holidays look like this year, Jumbo will make sure that at least this Christmas all over again at home...

Lees meer
Lees meer

15/11/2021

FLEXO DRUKVORMEN

Wednesday, November 10, was another festive day in the collaboration between Trioworld Flexoplast and Volkers. On this day,...

Lees meer
Lees meer

10/11/2021

FLEXO DRUKVORMEN

De viering van het 40-jarig bestaan van de EFTA-Benelux valt samen met de vierde editie van de EFTA-Benelux Flexo Awards....

Lees meer
Lees meer

17/5/2022

FLEXO DRUKVORMEN

Shortage of raw materials and sharp price increases The food industry is struggling with scarcity and high prices of raw materials such as coffee, grains, s...

Lees meer
Lees meer