
Ido van der Wolf werkt sinds juli 2018 bij Volkers. Na het afronden van zijn studie Industrial Design Engineering in 2015 begon hij met losse opdrachten en kwam vervolgens terecht bij een export packing bedrijf in de functie van sales binnendienst. "Dat paste eigenlijk niet zo goed bij me," vertelt hij. Dus ging hij opnieuw op zoek en vond bij Volkers een rol als workflow-beheerder. "De functie beviel en breidde zich door de tijd heen uit tot wat het nu is: product-ownership, applicatiebeheer, en consultancy."
Inmiddels is Ido als Artwork Connect expert & applicatiebeheerder een onmisbare schakel in de ontwikkeling en optimalisatie van interne systemen én klantgerichte software.
Ido’s werkdagen kennen weinig vaste structuur."Elke dag is anders, behalve onze stand-up elke ochtend".Hij beantwoordt klantvragen over Artwork Connect of interne vragen over het ERP-systeem. Als er geen dringende issues zijn, richt hij zich op de doorontwikkeling van deze systemen."Voor Artwork Connect verzamel ik dan de klantbehoeftes, de visie vanuit Volkers en de input van de developers, om die vervolgens te combineren tot hapklare blokken voor de doorontwikkeling."
Om zijn kennis actueel te houden, volgt hij de ontwikkelingen in de markt: "Binnen de IT is er zoveel te leren dat ik nooit het gevoel heb dat ik echt 'bij' ben." Ook deelt Ido graag zijn kennis met anderen. "Ik geef met plezier trainingen en demo’s aan klanten, maar ook intern, zodat collega’s begrijpen hoe klanten onze software gebruiken en hoe ze daar zelf bij aansluiten."
Waar Ido het meest trots op is? Zonder twijfel de bouw en uitrol van de projectenmodule in Artwork Connect."Dat was een grote release waar we bijna een jaar mee bezig zijn geweest. Het is uiteindelijk gelukt, inclusief gefaseerde training en uitrol bij klanten." Ook kijkt hij al vooruit:"Heel concreet zou het mooi zijn om het nieuwe ERP te kunnen lanceren straks."
Maar zijn ambitie reikt verder dan alleen projecten afronden."Ik wil met onze software het verschil maken door dagelijkse processen slimmer, makkelijker en effectiever te maken voor klanten én collega’s." En wat is volgens hem het geheim van 100 jaar Volkers?"De langlopende relatie met klanten zorgt voor vertrouwen. En de familie Volkers blijft sterk betrokken en gelooft in het bedrijf, ook als het even tegenzit."