Dennis zijn rol als accountmanager bij Volkers bestaat voor een groot deel uit het ontzorgen van de klant. “Ik ben als het ware een brug tussen de klant en mijn collega's van productie, zodat we de wensen van de klant kunnen vertalen naar uitvoering.”
Het team van accountmanagers heeft dagelijks contact met klanten. “We luisteren naar hun wensen en specificaties en bekijken welke workflow we het beste kunnen volgen. Vervolgens hangen we daar, in overleg met Planning, een timing aan. Ook beantwoorden we allerlei vragen die klanten kunnen hebben. En als er vragen zijn vanuit productie, koppelen wij die weer terug naar de klant.” Zijn rol als accountmanager is zowel binnen als buiten. “Ik volg de interne werkzaamheden, maar ik ben ook geregeld op pad om klanten te bezoeken.”
Dennis ging een jaar geleden bij Volkers aan de slag, nadat zijn vorige werkgever failliet was gegaan. Samen met een aantal andere collega’s en klanten stapte Dennis over naar Volkers.
“Een van onze grootste uitdagingen was om de klanten die met ons meegingen goed te onboarden binnen Volkers. Je komt toch in een nieuw bedrijf met nieuwe mensen, een hele nieuwe workflow en andere systemen. Dat kan botsen. Maar alles loopt prima. Iedereen is happy. Je ziet ook dat het orderpakket van klanten zich uitbreidt. Daar ben ik best wel trots op.”
Volkers speelt goed in op alle veranderingen binnen het vakgebied, aldus Dennis. “De veranderingen in ons vakgebied gaan hard, met name in automatisering. We gaan hier vol voor automatisering. Volkers houdt de technologie en veranderingen goed in de gaten. Zo zijn we bezig met een nieuw ERP-systeem en werken we met het approval softwaresysteem Artwork Connect.”
Ook benadrukt hij de aanwezige kennis. “Er zit veel kennis in het bedrijf, maar we winnen ook veel kennis in bij onze klanten en leveranciers. Die kennis deel ik vervolgens weer in ons wekelijkse accountoverleg of tijdens het maandelijkse salesoverleg.”
Dennis ervaart de sfeer bij Volkers als professioneel en warm. “Het is een echt familiebedrijf en de dagelijkse betrokkenheid vanuit de leiding is fijn. Er is altijd iemand die even een praatje komt doen op de werkvloer. Het prettige van dit soort bedrijven is ook dat je snel kunt schakelen, sneller dan bij een groot concern met allerlei investeringsmaatschappijen.”
Volkers bestaat bijna honderd jaar. Een hele prestatie, vindt ook Dennis. “De business waarin we zitten is behoorlijk uitdagend. Ik denk dat de kracht van Volkers ligt in betrouwbaarheid, kwaliteit, continuïteit, in klantgericht meedenken in oplossingen en vooral in goed luisteren.” En de ambities van Dennis voor de toekomst? “Op dit moment maken we bij Volkers een hele mooie groei mee. En dat betekent dus ook dat er een nieuwe, jongere generatie moet komen. Ik zou de kennis die ik door de jaren heen heb opgedaan graag overdragen aan een nieuwe generatie.”